پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
4813
-
الف
+

«بی‌تار» در مراحل فنی

فیلم «بی‌تار» به کارگردانی جمیل رستمی در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر روی پرده می‌رود.

به گزارش آی‌فیلم به نقل از روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی، مراحل فنی فیلم سینمایی «بی‌تار» چهارمین فیلم بلند سینمایی جمیل رستمی که به ‌تهیه کنندگی سیدحامد حسینی و با مشارکت بنیاد سینمایی فارابی ساخته شده است، ادامه دارد و این فیلم برای شرکت در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر آماده خواهد شد.

فیلمنامه این فیلم به نویسندگی مشترک جمیل رستمی و پژمان تیمورتاش با محوریت منطقه کردستان به نگارش درآمده است و داستان فیلم درباره یک گروه موسیقی است که به کردستان عراق سفر می‌کنند و اتفاقاتی که منطقه را تحت‌تأثیر قرار داده، روند قصه فیلم را پیش می‌برد. اساس موسیقی این فیلم نیز -براساس شخصیت‌های گروه که از بخش‌های مختلف ایران هستند- برگرفته از ملودی‌های اقوام ایرانی از جمله کردی است.

حامد حسینی تهیه کننده این فیلم سینمایی گفت: «بی‌تار» در مراحل انتهایی پست پروداکشن قرار دارد و بزودی مراحل فنی فیلم به پایان خواهد رسید.

او با اشاره به درونمایه تازه‌ترین فیلم جمیل رستمی بیان کرد: «بی‌تار» فیلمی درباره هم‌زیستی مسالمت‌آمیز بین کردهای ایران و عراق است و بنای آن بر برادری و دوستی است. این فیلم یک چشم‌انداز انسانی مهمی دارد و آن دستیابی به زیست مشترک و مصلحانه همسایگان هم‌زبان و هم‌مسلک است.

جمیل رستمی در کارنامه خود ساخت فیلم های سینمایی «ژانی گه‌ل»، «مرثیه برف» و «چشم» را دارد. «بی‌تار» چهارمین فیلم بلند این کارگردان محسوب می شود.

از عوامل سازنده این فیلم می‌توان به تهیه‌کننده: سیدحامد حسینی، کارگردان: جمیل رستمی، نویسنده فیلمنامه: جمیل رستمی و پژمان تیمورتاش، مدیر فیلمبرداری: محمود کلاری، مدیر صدابرداری: جهانگیر میرشکاری، طراح صحنه و لباس: عباس بلوندی، تدوین: مهدی حسینی‌وند، صداگذار: حسین ابوالصدق، موسیقی متن: ستار اورکی، جلوه‌های ویژه میدانی: محسن روزبهانی، طراح چهره‌پردازی: محسن بابایی، جلوه‌های ویژه بصری: حسن ایزدی، دستیار اول کارگردان و برنامه‌ریز: محمد غفاری، بازیگران: مهدی پاکدل، مریم بوبانی، محیا دهقانی، تینو صالحی، سحر درویش، محمد لاریان، شهاب عباسیان و آریا راد اشاره کرد.

/ س م

نظر شما
ارسال نظر